Середа, 13.11.2019, 05:58
Покровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Головна |  |  | Вихід | Вхід
Меню сайту
Нашi контакти
Адреса: вул. Жовтнева 46 с. Жовтневе, Менський р-н, Чернігівська обл., 15650 Телефон: (04644) 4-35-90 Email: Zhovtneva.school@yandex.ua
Наше опитування
Як ви оцiните сайт?
Всього відповідей: 157
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Print Print

(Для завантаження натисніть на фото)

 

Кажуть, починати завжди важко.

Проте усім відомо, що багато чого в нашому житті

залежить від доброго початку.

 

Двадцять років після закінчення школи. Сьогодні зустріч випускників мого класу. Двадцять років мої однокласники не були у школі. А я буваю. Щодня. Так звично, буденно… А сьогодні іду, наче багато років не була. Бачу своїх однокласників, чую їхні голоси.

-​ Школу не впізнати!

-​ Вона стала ще кращою!

-​ А скільки квітів!

Підходжу ближче. Обіймаю шкільну подругу…

-​ Хочу в тебе дещо спитати.

-​ Спробуй.

-​ Ти – директор нашої школи?

-​ Цікаве запитання. Невже ти не знаєш?

-​ Знаю. В цій школі пройшло моє дитинство, юність. Я пригадую її класи, коридори, вчителів. Але сьогоднішню школу не можна порівняти з моєю. Вона розправила крила, в неї відкрилось «друге дихання». Тепер це не просто навчальний заклад – це центр села, його серце, гордість!

-​ Може це тобі здається?

-​ Вчора я про це думала.

-​ І якого висновку дійшла?

-​ Ти мені про все розповіси. Як це почалось?

-​ Що?

-​ «Нова школа»!!!

-​ Ну спробую. З чого почати?

-​ З самого початку.

-​  Сьогодні сільська школа має два шляхи: перший – чекати на «оптимізацію», а другий - відшукати ресурси у власному педагогічному колективі і громаді села, які б дали можливість задовольнити нагальні потреби школи і громади. Ні для кого не буде секретом, що єдиним осередком культури і освіти на селі є школа. Звичайно, сама по собі школа не забезпечить усіх потреб громади, а тому сперш я звернулась до сільського голови, батьків та учителів. Зібравшись на спільну конференцію ми вирішили об’єднати наші зусилля і працювати доповнюючи один одного..

Школа першою зробила крок до громади. Аби дізнатись чого чекає громада було проведено анкетування серед батьків, учителів та учнів. Ми знали, що місцеві жителі села знають потреби своєї громади. І громада потягнулася до школи.

Так виникла ідея створення громадсько-активної школи, яка б піднесла і школу і громаду.

-​ Що означає громадсько-активна школа?

-​ Громадсько-активна школа – це навчальний заклад, який залучає громаду до процесу управління школою, зміцнює партнерство між ними.

-​ А далі.

-​ Створено батьківську асоціацію «Діти - наше майбутнє», започатковано благодійний Фонд батьківської асоціації «Діти - наше майбутнє», укладено угоду про співпрацю педагогічного колективу, батьківської асоціації та дитячої організа​ції «Велика козацька родина».

Ми – звичайна сільська школа, у якій не просто надаються освітні послуги учням, а особливу увагу спрямовано на партнерство школи і громади. Наша школа відкрита сім днів на тиждень і працює 24 години на добу. Громада бере участь в управлінні. Для жителів села доступні шкільні ресурси, батьки залучені до процесу прийняття рішень щодо якості освіти для їхніх дітей та участі у житті школи.

-​ Цікаво. Продовжуй.

-​ Модель громадсько-активної школи включає в себе демократизацію, розвиток волонтерства, розробку і реалізацію партнерських програм, спрямованих на вирішення проблем і задоволення потреб громади.

Демократизація в нашому закладі реалізовується через управління і взаємодію учитель-учень, управлінець-педагог.

При школі успішно працює рада школи, до складу якої входять батьки, учні, учителі, представники громади, батьківський комітет, учнівське самоврядування, яке об’єднує учнів у «Велику козацьку родину», функціонує прес-центр.

-​ Це зрозуміло. І що, без ніякої субординації?

-​  Ми – вчителі, учні, батьки – одна сім’я. Девіз нашої школи:

Роби як ми! Роби краще нас!

Ми – для села, село – для нас.

Взявши участь у конкурсі слоганів та логотипів «Молодь говорить про громадсько-активну школу», який організовано Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» ми знайшли багато друзів і однодумців і були запрошені на І Всеукраїнський форум з організаційного розвитку.

-​ Розкажи про волонтерів.

-​ Це створення організованої системи, яка перетворює волонтерство на невід’ємну частину життя школи і громади. Ця система сприяє становленню людини як активного члена всієї громади, а для школи – це можливість соціалізації дитини та її громадянського виховання. Відродження волонтерського руху є актуальною потребою сьогодення.

З метою виховання моральних цінностей, формування почуття патріотизму, духовності, життєвої позиції молодого покоління, примноження спадщини рідного села в межах ГАШ створено шкільну організацію волонтерів «Школа добрих справ». При ній активно працюють два загони «Добрики» і «Трударики» до складу яких увійшли учні, учителі, працівники закладу, батьки та члени громади.

Багато корисних справ налічує скарбниця волонтерів. Це реалізація проектів та акцій. В ході щорічної акції «Чиста школа, вулиця, село – чиста Україна» прибираються центральні вулиці села, смітники, сільський парк, пам’ятник невідомому солдату та жертвам фашизму, прилегла територія біля школи, жителям села роздаються попереджувальні листівки. Шкільний загін волонтерів «Добрики» став переможцем обласного етапу всеукраїнського конкурсу «До чистих джерел» та всеукраїнського конкурсу «В об’єктиві натураліста». В ході проекту «Спогади, обпалені війною» створено «Книгу пам’яті жителів села Жовтневого». А ще учні дослідили нашу річку Бабку. Пам’ятаєш: верби, вечір, дівочі посиденьки і голос мами: вже час вчити уроки! Тепер на місці того маленького струмочка, що витікав з-під кручі, майже справжнє джерело з чистою і холодною водою, а далі лавочка, квіти і лозяний паркан. Це все волонтери: вони і берег прибирають, і за квітами доглядають, і джерельце чистять.

- Хочу повернутись у дитинство…

- Щоб поліпшити імідж школи, залучити додаткові людські та матеріальні ресурси для її підтримки, задоволення потреб та інтересів громади реалізовується довготривалий проект «Імідж школи».

Так як наша школа громадсько-активна учителі та учні організовують концерти і свята для всіх жителів села. А колектив нашої школи переважно жіночий і дуже талановитий. Всі аматори. Вокальний ансамбль «Стежину» до складу якого входять учителі та жінки села знають не тільки у Жовтневому, а й у районі. Без його участі не обходиться жодний захід.

А ще на базі школи працює спортивна студія «Ритміка», учасниками якої є учителі та сільські жінки, які хочуть виглядати привабливо та надовго залишатись молодими. Запрошую…

-​ А хто вам допомагає матеріально?

-​ Спонсори! Позабюджетні кошти використовуються для поповнення матеріально-технічної бази закладу, цікавих екскурсій. Ой, де ми тільки не були і чого не бачили… Довго розповідати. За рахунок спонсорської допомоги та батьків за останні роки перекрито дах школи, зроблено капітальний ремонт спортивного залу,майстерні, пофарбовано фасад школи, реконструйовано ігровий та спортивний майданчики, функціонують внутрішні туалети, замінено лінолеум, проводяться поточні ремонти кабінетів. А ще придбано три принтери, ноутбук, проектор, телевізор, встановлено супутникову антену. Заклад підключено до мережі Інтернет. Плануємо заміну віконних рам та вхідні двері.

-​ Коли ви все встигаєте?

-​ Я ж тобі говорила: школа працює 24 години на добу, а ми разом з нею.

-​ А як же навчання?

-​  Нам вдалося створити у школі таку атмосферу психічної безпеки і мікроклімат довіри, де не тільки учні, а й учителі вчаться слухати, поважати думку іншого, бути однією командою. Ми вчимось на своїх помилках. А своїх учнів просто поважаємо як особистість і любимо.

Одним із парадоксальних фактів нашого життя є те, що діти хочуть швидше стати дорослими, а коли стають ними, мріють про дитинство. Нам, вчителям, пощастило в тому, що ми завжди поруч з дітьми. І скільки б нам не було років, залишаємося юними в душі. А по іншому і не можна. І тільки так у тебе буде довіра серед учнів, і тільки тоді до тебе потягнуться дитячі душі, і тільки тоді учні полюблять твій предмет.

Тому головне завдання Жовтневої ГАШ – зробити школу культурно-масовим центром на селі, створити умови для навчання й виховання гармонійно розвиненої , творчо активної особистості, інтегрованої в сучасний світ.

-​ А результат?

-​ Змінився імідж нашої школи, зріс авторитет закладу на рівні району, підвищився соціальний статус учителя у селі, налагоджено партнерські стосунки школи і громади, змінилось бачення учнів щодо школи. І не буду дуже скромною: за нашу творчу і наполегливу працю у 2012 році школу атестовано з відзнакою. А ще на базі нашої школи відбуваються районні та обласні семінари, засідання творчих груп, розширені засідання колегії райдержадміністрації, зустрічі делегацій з інших районів та областей України

-​ Так складно говориш. І що, все так гладко і добре?

-​ Не все. Я директор сільської школи. Моє життя на виду у всіх. Мене, мою сім’ю знають з діда-прадіда. Кожен крок у всіх на виду.

-​ Нарешті, дочекалась. Так ти таки ДИРЕКТОР!

-​ Добре, директор. А ще організатор, вчитель, вихователь, колега, менеджер, адміністратор, дипломат, психолог, роботодавець, спеціаліст з ОП, пожежної безпеки, дизайнер, робітник, електрик, будівельник…

-​ Але перш за все директор - це людина із своїми плюсами і мінусами.

Про плюси ви вже дізналися.

А мінуси? Директор не належить сам собі. У першу чергу він належить учням, батькам, відділу освіти і всім інстанціям, які вимагають від нього виконання всіх інструкцій, листів, програм, наказів, розпоряджень та доручень. У директора майже не залишається часу на сім’ю.

Мої рідні розуміють, що їх мама і дружина – директор, і школі вона потрібна. Вони підтримують і допомагають. А це великий плюс, який перекреслює всі мінуси.

Форма входу
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Пошук
Друзі сайту
Міні-чат
300
Архів записів